Pagini

miercuri, 20 aprilie 2016

DEFALCAREA PLATILOR ILEGALE FARA RECEPTIE DE CATRE DIRECTIA FINANCIARA A PRIMARIEI SI DELIMITAREA COMISIEI DE RECEPTIE DE A ACOPERI ACESTE ILEGALITATI

BIROUL INVESTITII APROB PRIMAR, Nr. 8.049 din: 20.04.2016 ___________________ DOMNULE PRIMAR, In atentia membrilor comisiei de receptie numiti conform dispozitiei nr.304 din 23.02.2016 pentru: „Servicii de proiectare in vederea realizarii proiectelor privind: Reabilitarea termica in baza OUG 69/2010 in orasul Tg.Neamt.” Subsemnatul ing. Merticaru Rafael Iulian, angajat al Primariei orasului Tg.Neamt, avand functia de consilier superior 1 in cadrul biroului investitii, in urma implicarii subsemnatului conform atributiilor de serviciu in activitatile specifice biroului de investitii pentru urmarirea executarii diverselor obiective de investitii, analizand si monitorizand stadiul indeplinirii obligatiilor financiare de catre contractant in cazul contractului de prestari servicii incheiat cu S.C. « Program Termosistem » S.R.L. Bucuresti nr.96 din data de 03.06.2013 privind prestarea serviciilor de proiectare si intocmirea documentatiilor tehnice pentru „Lucrari de interventii privind cresterea performantei energetice a blocurilor din orasul Tg.Neamt” pentru 9(noua) blocuri in valoare de 79.360 lei cu TVA, concluzionez urmatoarele: a) Receptionarea serviciilor si intocmirea p-v de receptie nr. 12.780 din data de 27.08.2013 aferenta indeplinirii punctului 1 si 3 din contract, adica aferent sumei de 45.880 lei cu TVA (37.000 lei fara TVA.) factura nr.44 din 14.06.2013; b) Din aceasta factura a fost platita suma de 29.157,2 lei fara TVA (36.155 lei cu TVA), rest de achitat 7.842,7 lei fara TVA (9.725 lei cu TVA); c) Aparitia facturii cu nr.75 emisa de contractant in data de 17.07.2015 cu suma de 43.205 lei cu TVA, din care s-a platit ignorand comisia de receptie 19.645 lei cu TVA; d) Punctele din contract ramase a fi prestate apoi receptionate: pct.2--8.000 lei fara TVA; pct.4—3.000 lei fara TVA; pct.5—16.000 lei fara TVA. Total ramas de receptionat dupa preatarea serviciilor: 27.000 lei fara TVA e) Restul de achitat din prima factura 7.842,7 lei fara TVA + 27.000 lei fara TVA restul contractat dar nerealizat= 34.842,7 lei fara TVA x 1,24 ( aplicarea TVA-ului) = 43.205 lei cu TVA; Factura aparuta ad-hoc fara stirea comisiei de receptie a inclus de fapt plata intregii sume contractate initial. 43.205 lei cu TVA + 36.155 lei cu TVA(suma déjà platita)= 79.360 lei cu TVA; f) Schimbandu-se modul de finantare a acestui obiectiv de investitii, prevederea contractuala de la pct.5 nu mai trebuie luata in considerare, deci suma de 16.000 lei fara TVA iese din discutie, ca atare nu mai trebuie achitata; g) Daca ar fi prestate restul de servicii din contract si daca se va achita si restul din prima factura, reiese situatia: Pct.2- 8.000 lei fara TVA; Pct.4-3.000 lei fara TVA; Rest din prima factura: 7.842,7 lei fara TVA = 18.842 lei fara TVA, adica 23.365 lei cu TVA; h) Fiind facuta plata de 19.645 lei cu TVA (ilegal), rezulta ca ar mai trebui achitata doar suma de 3.720 lei cu TVA in cazul in care serviciile punctuale din contract 2. si 4. vor fi indeplinite; Spre a deruta si a crea confuzie, fiind valori apropiate, suma de mai sus de 23.365 lei cu TVA se confunda intentionat (PENTRU A JUSTIFICA CHIPURILE PLATA ILEGALA DE CATRE DIRECTIA FINANCIARA) cu suma de 23.560 lei cu TVA care este de fapt suma rest de plata din ultima factura nr.75 din data de 17.07.2015 din care s-a platit 19.645 lei cu TVA FARA RECEPTIE !! Calculam: 23.560 lei cu TVA+19.645 lei cu TVA=43.205 lei cu TVA.—VALOAREA EXACTA A FACTURII DIN CARE S-A FACUT ILEGAL PLATA DE CATRE DIRECTIA FINANCIARA !!!! Deci plata efectuata de 19.645 lei cu TVA este din factura emisa in 2015. Fiind numit ca membru in noua comisie de receptie pentru acest obiectiv de prestari servicii prin dispozitia nr. 304 din data de 23.02.2016 avand la baza referatul nr.3.948 din 22.02.2016, constatand ca noua comisie de receptie a fost ignorata, sfidata, ocolita, batandu-se joc de fapt de reputatia si puterea ei de decizie de catre directia financiara prin comiterea faptelor descrise in referatele nr. 6.362 din 28.03.2016, nr. 7.615 din 13.04.2016, luand in considerare si comunicarea din partea Compartimentului Audit Financiar cu nr.7.686 din 13.04.2016, consider ca pentru acest contract directia financiara sa procedeze pana la final luarea atitudinii de bataie de joc fata de comisia de receptie, atitudinea de sfidare si ignorare, efectuand si restul platii de 3.720 lei cu TVA fara existenta unui p-v de receptie legal, atunci cand va constata ca banii merita a fi achitati, dupa ale sale criterii. Oricum ilegalul pentru ei a devenit de fapt legal si normal. Oricum retroactiv, pentru o plata efectuata nu se mai poate legal intocmi nicio receptie. Personal voi refuza orice semnatura a mea legata de receptionarea restului de servicii prestate legate de acest contract, argumentarea constituind-o actele mai sus precizate, ceea ce sugerez si celorlalti membri din comisia de receptie numiti pentru acest obiectiv de investitii. Cu stima si deosebit respect, INTOCMIT, ing. Merticaru Rafael Iulian MI/MI EX.2 DS. _____

Niciun comentariu: