Pagini

miercuri, 13 aprilie 2016

JURIST CE PASEAZA RESPONSABILITATI LA AUDIT, REGULAMENTELE SI NORMELE CONFERINDU-I PUTEREA DE A REZOLVA PE LINIE JURIDICA CAZUL DE ABUZ IN SERVICIU, FALS SI UZ DE FALS.

BIROUL INVESTITII APROB, Nr. 7.615 din: 13.04.2016 Primar- Jr.Harpa Vasilica __________________________ DOMNULE PRIMAR, Subsemnatul ing. Merticaru Rafael Iulian, angajat al Primariei orasului Tg.Neamt, avand functia de consilier superior 1 in cadrul biroului investitii, prin inaintarea referatului meu nr.7.043 din data de 06.04.2016 am dorit sa sesizez un abuz in serviciu si comitea faptei de fals si uz de fals in administratia locala a orasului Tg.Neamt prin efectuarea de plati fara documente legale justificative atasate unui ordin de plata, iar descrierea amanuntita expusa logic trebuia sa duca la aplicarea unor sanctiuni pe linie administrativa in comisia de disciplina a institutiei, eventual a inaintarii catre parchet a sesizarii pe linie juridica, deoarece au fost incalcate normele de conduita profesionala comitandu-se fapte penale. Serviciul juridic a pasat elegant responsabilitatea luarii unor masuri legale mai jos spicuite si desprinse din normele legale in vigoare, intocmind Nota interna Nr. 7.139 din 12.04.2016 prin care s-a cerut rezolvarea cauzei de catre Compartimentul audit al institutiei, eu facand referire nu la nereguli financiare ci la fapte ce doar de linia disciplinara si juridica, ele trebuind a fi sanctionate prin demararea de actiuni ce pot combate astfel de fapte. Spicuind din legislatie, cele prezentate de mine in referatul nr.7.043 din data de 06.04.2016 nu exced competentei comisiei de disciplina si a serviciului juridic a unei administratii locale, ci din contra, face exact obiectul acestora, doar ca se doreste neimplicarea, neaplicarea de masuri si sanctiuni ulterioare pentru comiterea de astfel de fapte grave in primaria orasului Tg.Neamt. In HG 1344/2007-privind Normele de organizare si functionare a comisiilor de disciplina: ART. 23 (1) Comisia de disciplină îndeplineşte următoarele atribuţii funcţionale: a) efectuează procedura de cercetare administrativă a faptei sesizate ca abatere disciplinară; ART. 27 (1) Comisia de disciplină poate fi sesizată de orice persoană care se consideră vătămată prin fapta unui funcţionar public. SECŢIUNEA a 2-a Dispoziţii generale privind procedura cercetării administrative ART. 30 (1) Procedura cercetării administrative este obligatorie pentru aplicarea sancţiunilor disciplinare prevăzute la art. 77 alin. (3) lit. b) - e) din Legea nr. 188/1999, republicată, precum şi în cazul în care sancţiunea disciplinară prevăzută la art. 77 alin. (3) lit. a) din acelaşi act normativ a fost contestată la conducătorul autorităţii sau instituţiei publice. In Legea 188/1999 – Statutul functionarilor publici republicata: Art. 77 (1) Încălcarea cu vinovăţie de către funcţionarii publici a îndatoririlor corespunzătoare funcţiei publice pe care o deţin şi a normelor de conduită profesională şi civică prevăzute de lege constituie abatere disciplinară şi atrage răspunderea disciplinară a acestora. Art. 79 (1) Pentru analizarea faptelor sesizate ca abateri disciplinare şi propunerea sancţiunii disciplinare aplicabile funcţionarilor publici din autorităţile sau instituţiile publice se constituie comisii de disciplină. In Nota interna intocmita de consilierul juridic Tutu Ion din cadrul Compartimentului juridic, mentionez ca in primul rand mi-a fost pocit numele, pe mine nechemandu-ma niciodata Lucian, iar in al doilea rand cele sesizate de subsemnatul nu au vizat nereguli in derularea contractului nr.96/03.06.2013 prin efectuarea de plati peste sumele contractate de S.C. „Program Termosistem” S.R.L. Bucuresti , ci modul ilegal de efectuare a unei plati de catre directia financiar-contabila a institutiei, fiind comis abuz in serviciu, fals si uz de fals in inscrisuri oficiale.(Folosirea unui document justificativ de plata atasat la un Ordin de plata ce a mai fost folosit in trecut ca justificare la o alta plata. SIMPLU ! ) Rog din nou pe aceasta cale reanalizarea cauzei si initierea de masuri juridice specifice celor sesizate, inclusiv analizarea in comisia de disciplina a referatului meu, deoarece nu admit ca din moment ce eu si multi alti functionari din aceasta institutie sa fim corecti si cinstiti necomitand fapte ilegale, alti functionari din institutie sa-si poata permite ilegalitati, inclusiv sa aiba tupeul de a comite abuzul de a ne trage pe noi de la investitii la raspundere prin darea de note justificative pe tematici care nu privesc desfasurarea activitatilor serviciului investitii.(Justificarea sumelor din facturile emise de prestatorii de servicii) Vatamarea personala este de ordin moral, profesional exercitandu-se o falsa putere extinsa peste serviciul investitii de catre directia financiar-contabila comitandu-se un abuz in serviciu. Cu stima si deosebit respect, INTOCMIT, ing. Merticaru Rafael Iulian

Niciun comentariu: