Pagini

luni, 7 octombrie 2013

TRAFICUL DE INFLUENTA - O MARE CONFUZIE CU DETINEREA PUTERII

TRAFICUL DE INFLUENTA - infracţiune de corupţie prevăzută de art. 257 C. pen. care constă în primirea ori pretinderea de bani sau de alte foloase, ori acceptarea de promisiuni, de daruri, direct sau indirect, pentru sine ori pentru altul, săvârşită de către o persoană care are influenţă sau lasă să se creadă că are influenţă asupra unui funcţionar sau alt angajat, pentru a-1 determina să facă ori să nu facă un act ce intră în atribuţiile sale de serviciu. Cu aceeaşi pedeapsă se sancţionează şi promisiunea, oferirea sau darea de bani, de daruri sau alte foloase, direct sau indirect, unei persoane care are influenţă sau lasă să se creadă că are influenţă asupra unui funcţionar, pentru a-1 determina să facă, să nu facă ori să întârzie un act ce intra în atribuţiile sale de serviciu sau să facă un act contrar acestor atribuţiuni.
Detalii: http://legeaz.net/dictionar-juridic/trafic-de-influenta

4 comentarii:

MERTICARU RAFAEL MARILEN IULIAN spunea...

BIROUL INVESTITII
Nr. 16.205 din: 25.10.2013

CATRE CONSILIUL LOCAL AL ORASULUI TG.NEAMT

INFORMARE ASUPRA IMPLICARII D-lui BUDUROI EMILIAN –Consilier al primarului Harpa Vasilica--PENTRU A FI LUATE DE CATRE CONDUCERE DECIZII ILEGALE

Nu stiu in ce imprejurari – pentru care ar fi bine sa dea explicatiile cele mai sincere si reale— d-l Buduroi Emilian consilierul d-lui primar Harpa Vasilica, si-a arogat dreptul de a-l determina pe d-l Apopei Vasile city managerul orasului Tg.Neamt sa emita si sa comunice o adresa Scolii Postliceale Sanitare “Laureatus” Tg.Neamt prin care dumnealui era desemnat ca reprezentant al Institutiei Primarului in Consiliul de Administratie a acestei unitati scolare.
Scoala Postliceala Sanitara “Laureatus” este persoana juridica de drept privat si de interes public, cu capacitate de exercitiu restransa, in conformitate cu Ordinul Ministrului Educatiei Nationale 5070 din 17.09.2013 si face parte din reteaua nationala de invtamant incepand cu anul scolar 2013-2014, fiindu-i aprobata denumirea pe raza orasului Tg.Neamt in baza HCL nr. 65 din 27.03.2013.
Fiind o unitate scolara cu specific de activitate in domeniul privat, in conformitate cu prevederile Legii Educatiei Nationale nr.1/2011, art.96 alin.(5):
“In invatamantul particular si confesional, in componenta consiliului de administratie sunt inclusi reprezentanti ai fondatorilor. Conducerea consiliului de administratie este asigurata de persoana desemnata de fondatori. In unitatile pentru invatamantul general obligatoriu, consiliul de administratie cuprinde si un reprezentant al consiliului local.”
Ca atare, nu este necesara desemnarea de reprezentanti ai autoritatii locale, nici ai Consiliului Local si nici a unui reprezentant al Primarului in respectivul Consiliu de Administratie, fiind vorba de invatamant particular preuniversitar si nu de invatamant general obligatoriu, unde articolul mentionat mai sus face o referire precisa la acest caz.
Sa justifice d-l Buduroi Emilian obiectiv si pertinent fata de dumneavoastra si fata de conducerea administratiei locale care a fost de fapt si real interesul si scopul acestei insistente, acestei presiuni si actiune fortata rapid executata de a servi prompt aceasta unitate scolara prin erudarea si sfidarea legii facand desemnarea ilegala mentionata ? Eu sunt functionarul de fapt raspunzator de relationarea administratiei cu unitatile scolare din Tg.Neamt, la mine trebuia sa apara orice solicitare de acest fel, eu am fost cel ce-a comunicat in final corect cadrul legal si cum se aplica legea in acest caz. Cu tupeu, indrazneala si lipsa de profesionalism, bazandu-se de fapt pe o foarte mare atentie si incredere gratuita (deoarece dovedeste neprofesionalism in domeniul administrativ) ce i-a fost acordata de primarul orasului, d-l Buduroi si-a permis sa comita de fapt o ilegalitate, incalcand prevederile Legii Educatiei Nationale, dar gravitatea mare consta in faptul ca a sprijnit interesul unei unitati scolare din interiorul administratiei locale. Un demers similar manifestat cu acelasi tupeu si insistenta impetuoasa l-a avut d-l Buduroi Emilian fata de mine speta expusa prin informarea nr.13.778/17.09.2013 ce v-am inaintat-o, dar si in luna iulie 2013, cand a exercitat presiuni similare asupra d-nei jr. Carmen Mihaila pentru a servi interesele aceleiasi unitati scolare pe o speta diferita nu mult de aceasta. D-l Buduroi are tupeul si impertinenta de a se adresa de sus ridicand de multe ori tonul fata de foarte multi colegi din primarie, netinand cont ca acestia au o pregatire, experienta profesionala si vechime remarcabila in administratie.
CE INSTANTA UNIVERSALA DE INTELIGENTA A ABSOLVIT ACEST CONSILIER CA SA AIBA TUPEUL DE A PUNE LA PUNCT SI DE A FI SUPERIOR TUTUROR FUNCTIONARILOR PRIN ATITUDINE SI RELATIONARE ???????

INTOCMIT,
ing.MERTICARU IULIAN

MERTICARU RAFAEL MARILEN IULIAN spunea...

BIROUL INVESTITII
Nr. 13.778 din: 17.09.2013


CATRE CONSILIUL LOCAL AL ORASULUI TG.NEAMT

INFORMARE ASUPRA IMPLICARII PRIMARIEI ORASULUI TG.NEAMT IN RAZBOIUL SCOLILOR POSTLICEALE SANITARE

In atributiile ce-i revin unei administratii publice locale nu sunt incluse si cele care vizeza controlul asupra legalitatii procedurilor de infiintare si modului intern de organizare a institutiilor de invatamant, a autorizarii, a aprobarii desfasurarii activitatilor acestora in cadrul legal aferent acestui domeniu de activitate, inclusiv a acreditatii institutiilor de invatamant.Fiind domenii de activitate distincte, exista institutii si organisme atat la nivel judetean cat si central abilitate prin lege sa emita documentele necesare infiintarii si desfasurarii legale a activitatii institutiilor de invatamant pe teritoriul tarii, sa efectueze controale asupra respectarii legalitatii functionarii institutiilor ce-si desfasoara activitatea in domeniul instructiv-educativ si sa aplice sanctiuni, atunci cand sunt constatate abateri si incalcari de la legi si normele din domeniul invatamantului.
De aceea exista infiintat Ministerul Educatiei si Cercetarii separat de Ministerul Administratiei Publice, de aceea este infiintat ARACIP-ul ce confera acreditari institutiilor de invatamant ce vizeaza calitatea actului de instruire si educare in institutile de invatamant din Romania, de aceea exista Inspectoratele Scolare in fiecare judet din tara.
(ARACIP- Agentia Romana de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar -- Instituţie publică de interes naţional, în subordinea Ministerului Educaţiei şi Cercetării, cu personalitate juridică şi cu buget propriu de venituri şi cheltuieli, înfiinţată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei, aprobată prin Legea nr. 87/2006.)
Acreditarea este acea modalitate de asigurare a calitatii prin care se certifica respectarea standardelor predeterminate, pentru înfiintarea si functionarea organizatiilor furnizoare de educatie si a programelor lor de studii.

Orice demarare de anchete din partea noastra ca admnistratie publica locala in a verifica cadrul legal in care o unitate scolara isi desfasoara activitatea, reprezinta un abuz, o depasire a atributiilor conferite de domeniul nostru de activitate. In esenta, administratia publica trebuie sa asigure conditiile materiale si financiare de desfasurare a unei bune activitati a unitatilor de invatamant pe raza unui oras, nu sa se implice in a verifica modul de organizare si legalitatea functionarii acestora.

Scoala Postliceala Sanitara “Laureatus” din orasul Botosani ce-si desfasoara activitatea in cadrul Scolii Gimnazile nr.3 “Ion Creanga” Tg.Neamt, reprezentata de prof. Constantin Doru Baetu ( careia i s-a conferit de catre administratia locala dreptul de a-si desfasura activitatea instructiv-educativa in orasul nostru), a inaintat in data de 29.08.2013 adresa nr. 12.868 prin care a solicitat administratiei locale informatii despre existenta desfasurarii activitatii instructiv-educative in orasul Tg.Neamt a unei alte institutii de invatamant de profil sanitar.

Drept raspuns, prin adresa nr. 12.868/02.09.2013 acesteia i s-a comunicat faptul ca in orasul Tg.Neamt unitatea scolara: Scoala Postliceala Sanitara “Moldova” din Roman ce este autorizata si acreditata, isi desfasoara activitatea in cadrul Colegiului Tehnic “Ion Creanga” Tg.Neamt. Activitatea acestei unitati scolare in cadrul Colegiului Tehnic „Ion Creanga” s-a desfasurat cu acordul direct si in cunostinta de cauza a directorului prof. Apetrei Gheorghe, care are profesional singurul dreptul de a verifica legalitatea desfasurarii activitatii acelei unitati scolare si singurul care raspunde in fata organelor abilitate si a institutiilor abilitate ce raspund de verificari privind autorizarea si acreditarea unitatilor de invatamant, in cazul in care ceva ilegal se intampla in institutia ce o conduce.

MERTICARU RAFAEL MARILEN IULIAN spunea...

Informatia comunicata prin raspunsul formulat de noi scolii postliceale sanitare „Laureatus” din Botosani, a fost formulata obiectiv, cuprinzand o informare generala asupra spetei solicitate si corecta din punct de vedere a realitatii existente, administratia locala neintrand in vreun amanunt despre existenta si natura actelor legale ce stau la baza desfasurarii activitatii unitati scolare de profil sanitar din Roman pe raza orasului Tg.Neamt, deoarece solicitarea de amanunte si verificarea actelor acestei institutii pe aceasta linie profesionala ar fi constituit un abuz si o depasire de atributii ale administratiei locale.
Erijandu-ne ca o proteza de prelungire a interesului privat si personal a Scolii Postliceale Sanitare “Laureatus” din orasul Botosani, reprezentata local de prof. Constantin Doru Baetu, la insistentele acestuia materializate in nenumarate intalniri si vizite la biroul d-lui Emilian Buduroi-consilierul personal al domnului primar si continuate cu presiunile din interior exercitate de d-l Buduroi atat fata de mine cat si fata de insusi domnul primar, administratia locala a initiat de fapt o ancheta, inaintand Colegiului Tehnic “Ion Creanga” Tg.Neamt adresa nr. 13.115 din 03.09.2013 semnata si de mine, prin care s-a solicitat prezentarea de acte ce sa demonstreze legalitatea desfasurarii activitatii instructive-educative a Scolii Postliceale Sanitare “Moldova” din orasul Roman in orasul Tg.Neamt fortand limita de exercitare a atributiunilor administrative a institutiei.
Este incorect sa demaram noi o astfel de ancheta, dar si mai grav este atunci cand initiem o astfel de actiune de verificare a actelor ce demonstreaza desfasurarea activitatii unei institutii scolare pe raza orasului Tg.Neamt la solicitarea, insistenta si presiunea unei alte unitati scolare de acelasi profil, devenind astfel un instrument folosit in interesul direct al acelei intitutii. Persoanele ce sprijina si initiaza astfel de actiuni din interiorul administratiei locale, comit fapte ce depasesc plaja de actiune si de extindere a atributiilor ce trebuie indeplinite de sfera de activitate a unei administratii locale, scopul acestor insistente, presiuni si actiuni fortate fiind de fapt de a sprijni interesul unei unitati scolare obtinand informatii despre legalitatea desfasurarii activitatii unei alte unitati scolare in orasul Tg.Neamt, ocolind informatiile ce legal si normal ar fi trebuit sa le obtina de la institutiile abilitate din domeniul educatiei: Inspectoratul Scolar, Ministerul Educatiei si Cercetarii, ARACIP.
In acest fel --dupa ce-am avut conflicte verbale cu d-l Buduroi in biroul acestuia---unde erau si martori dintre colegii din institutie---care cu tupeu si cu un vadit interes pe fata manifestat prin ridicari de ton si atitudini impetuoase de influenta impardonabile pentru un angajat din administratia publica, a insistat abuziv fortand limita de exercitare a atributiunilor administrative a institutiei pentru solicitarea si verificarea actelor ce justifica desfasurarea activitatii scolii sanitare din Roman -- a aparut misterios inaintea inceperii anului scolar si articolul din ziarul Ceahlaul din data de 13.09.2013 in care singurul responsabil de aceasta balbaiala, incertitudine si de asazisa inducere in eroare a primarului ce a semnat cica „in felul unui primar”, sunt doar eu, cel care am semnat alaturi de dumnealui adresa inaintata la Colegiul Tehnic „Ion Creanga” Tg.Neamt.

MERTICARU RAFAEL MARILEN IULIAN spunea...

Mentionez ca articolul aparut in ziarul Ceahlaul este defaimator atat la adresa scolii sanitare din Roman, cat si la adresa mea, nefiind deontologic profesional realizat din punct de vedere reportericesc. Este intocmit tendentios impotriva unitatii scolare din Roman, deoarece nu a fost luat si punctul de vedere a acesteia, este interpretat total invers sensul continutului primei adrese in care-am raspuns unitatii scolare din Botosani si se face referire subtil la inducerea in eroare pentru semnarea de catre d-l primar a adresei raspuns. Un demers similar manifestat cu acelasi tupeu si insistenta impetuoasa l-a avut d-l Buduroi Emilian si in luna iulie 2013, cand a exercitat presiuni similare asupra d-nei jr. Carmen Mihaila pentru a servi interesele aceleiasi unitati scolare pe o speta diferita de aceasta.

As dori ca d-l Buduroi Emilian sa aduca explicatiile amanuntite atat dumneavoastra membrilor Consiliului Local cat si mie (fiind singurul functionar public mentionat in articolul din ziarul Ceahlaul) asupra interesului ce-l acorda servirii prompte a acestei scoli sanitare din Botosani, asupra insistentei manifestate si implicarii sale cu tupeu in acest demers.

INTOCMIT,
ing.MERTICARU IULIAN