joi, 28 noiembrie 2013
DOUA GRADINITE VOR INDEPENDENTA SI NESUBORDONAREA FATA DE SCOLILE LA CARE SUNT ACUM ARONDATE.OARE DE CE ?????
BIROUL INVESTITII
Nr. 18.379 din: 26.11.2013
DOMNULE PRIMAR,
Prin prezenta, luand in considerare Nota de Fundamentare comuna inaintata de Gradinita cu Program Prelungit nr.1 si Gradinita cu Program Prelungit nr.2 ambele din Tg.Neamt, din subordinea Liceului Tehnologic „Vasile Conta” si a Scolii Domnesti „Grigore Ghica-Voda” prin care acestea solicita acordarea personalitatii juridice, va inaintez punctul meu de vedere – asa cum mi-ati solicitat prin rezolutia dumneavoasta pe nota de fundamentare respectiva -- pentru ca aceasta importanta hotarare sa fie luata obiectiv, corect, in mod democratic, in mod just din punct de vedere decizional ierarhic, tinand cont de toate Ordinele de Ministru, Metodologiile si Legii Educatiei Nationale nr.1/05.01.2011, lege in vigoare.
Precizez din start modul independent de inaintare a unei asemenea cerinte fara a respecta ierarhia de aprobare si avizare a luarii unor asemenea hotarari de o imensa importanta in sistemul de invatamant si de formare a retelei scolare din orasul Tg.Neamt prin neconsultarea initial a Consiliului de Administratie a fiecarei unitati scolare in parte, ceea ce denota si reflecta un mod de actiune, o atitudine si stil de impunere a deciziilor eventualelor viitoare unitati cu personalitate juridica.
Mentionez ca aceasta Nota de Fundamentare nu a fost initial supusa aprobarii Consiliilor de Administratie a unitatilor scolare cu personalitate juridica carora le sunt arondate respectivele gradinite, nu au fost emise de aceste unitati scolare note de fundamentare separate, prezenta nota comuna neavand numere de inregistrare alocate legal, justificandu-se astfel emiterea unui document dintr-o unitate scolara catre o alta institutie si fiind nesemnata de directorii acestor unitati scolare.
Ca ordine ierarhica, orice problema de o asemenea importanta, trebuie propusa spre dezbatere si aprobare in Consiliile de Administratie a unitatilor scolare de care apartin aceste gradinite, notele impunandu-se a fi intocmite si inaintate separat unitatilor de care apartin, in forma actuala de prezentare nota nu poate fi considerata decat un protest, o revolta semnata de salariatii din cele doua gradinite.
Doresc sa precizam faptul ca in anul 2011 a fost emis O.M.E.C.T.S. nr. 6.694 din 20.12.2011 ce a continut Metodologia pentru fundamentarea cifrei de scolarizare si stabilirea retelei unitatilor de invatamant preuniversitar de stat, in care la Cap.V - Eficientizarea organizarii retelei scolare, la Art. 98, pentru eficientizarea organizarii retelei scolare in raza teritorial administrativa a oricarui oras s-a precizat la alin (1):
1. Organizarea unităţilor de învăţământ pe verticala sistemului de educație și formare profesională inițială, cu o conducere unică şi un număr mare de preşcolari/elevi, cuprinzând mai multe niveluri de pregătire (preșcolar, primar, gimnazial etc.) şi nu pe orizontala sistemului de educație și formare profesională inițială, având conducere separată, pe un nivel de pregătire (mai multe grădiniţe sau mai multe şcoli primare);
Daca la acel moment s-a considerat ca acest mod de organizare a retelei scolare confera eficienta, intreb logic orice factor de decizie:
Care este justificarea, care sunt motivatiile, argumentele si caile prin care se confera o supereficienta eficientei deja create prin aceasta regula impusa in 2011, dandu-se in prezent in anul 2013 posibilitatea revenirii la dezvoltarea retelei scolare pe orizontala (asa cum era ea organizata inainte de 2011) conferindu-se personalitate juridica unor unitati scolare arondate altor unitati ce au deja personalitate juridica ?
Aceasta solicitare odata aprobata va conduce direct la crearea de dezechilibre in modul de constituire a claselor pregatitoare in unitatile scolare care au acum arondate gradinitele in cauza, alocarea insuficienta de resurse si responsabilitatea slaba a folosirii acestora fiind un factor doar motivational, fiecare institutie arondata unei autoritati contractante avand un inalt grad de atentie din partea administratiei locale si in special a dumneavoastra. La aceste gradinite au fost efectuate din iunie 2012 pana in prezent foarte multe lucrari de reparatii, amenajari de spatii, realizarea de dotari, toate solicitarile acestor unitati fiind intotdeauna satisfacute si rezolvate favorabil in limita posibilului.
Actual, unitatile scolare au contabili proprii ce gestioneaza fondurile alocate acestor gradinite, existand o mai mare raspundere si eficienta a gestionarii de catre unitatea scolara a banului public alocat acestor unitati arondate, nefiindu-le luate fondurile alocate, asa cum afirma in nota de fundamentare.
In orice foma de organizare s-ar afla, lipsa de resurse per total de la bugetul local va fi aceeasi, atentia acordata pentru realizarea obiectivelor de investitii se va mentine la aceeasi cota, fiind realizate in final cu deosebite eforturi toate dezideratele propuse si solicitarile care oricum tot la administratia locala sunt si vor fi inaintate.
In concluzie, consider ca acordarea personalitatii juridice acestor unitati (cu toate ca este permisa de lege) nu poate conferi o mai mare responsabilitate pentru cheltuirea banului public, inclusiv va genera o repartizare neechilibrata ca numar si nebazata pe criterii valorice a copiilor in unitatile de invatamant din raza administrativ teritoriala a orasului.
Toate acestea fiind unitati bugetare, greul din punct de vedere financiar revine in final tot administratiei locale care a dovedit pana acum respect si o grija deosebita pentru nevoile comunitatii.
Cu stima si deosebit respect,
INTOCMIT,
ing. Merticaru Rafael Iulian
MI/MI
EX.2
DS. _____
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu