Pagini

miercuri, 5 februarie 2014

INTERPRETAREA PROCEDURII DE INCHIRIERE/CONCESIONARE CONFORM LEGII 213-PROPRIETATEA PUBLICA---O LOGICA ELEMENTARA PERSONALA DE INTERPRETARE CU TOATE CA NU SUNT JURIST !!!!!!!

Legea nr. 213 din 17 noiembrie 1998 privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia, mentioneaza urmatoarele: Art. 14 (1)Închirierea bunurilor proprietate publică a statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale se aprobă, după caz, prin hotărâre a Guvernului, a consiliului judeţean, a Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau a consiliului local, iar contractul de închiriere va cuprinde clauze de natură să asigure exploatarea bunului închiriat, potrivit specificului acestuia. (2)Contractul de închiriere se poate încheia, după caz, cu orice persoană fizică sau juridică, română sau străină, de către titularul dreptului de proprietate sau de administrare. Art. 15 Concesionarea sau închirierea bunurilor proprietate publică se face prin licitaţie publică, în condiţiile legii. Art. 16 (1) Sumele încasate din închirierea sau din concesionarea bunurilor proprietate publică se fac, după caz, venit la bugetul de stat sau la bugetele locale. (2) În cazul în care contractul de închiriere se încheie de către titularul dreptului de administrare, acesta are dreptul să încaseze din chirie o cotă-parte între 20-50%, stabilită, după caz, prin hotărâre a Guvernului, a consiliului judeţean, a Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau a consiliului local prin care s-a aprobat închirierea. Se observa facil si este evident din textul de lege de mai sus faptul ca titularului dreptului de administrare (caruia i se da in administrare) i se da prin lege doar dreptul de a incheia contractul de inchiriere, dar doar cu conditia ca acesta sa aiba la baza o licitatie publica si in final, o aprobare in Consiliul Local al orasului in cauza, prin care sa fie aprobate toate clauzele contractuale. E si firesc, deoarece administratia locala e titularul dreptului de proprietate care doar ea poate hotara ce masuri ia cu proprietatea sa, adica cu domeniul public al orasului, organizandu-si licitatiile si punand conditiile contractuale convenabile apoi aproband toate acestea in Consiliul Local, dar putand a conferi si facilitatea legala de a incheia acest contract de inchiriere de catre o scoala, prin care aceasta ca unitate scolara poate avea si un avantaj financiar pentru a se putea dota sau organiza mai bine activitatile instructiv-educative. A se intelege din toate aceste prevederi legale, ca banii ce provin din toate aceste proceduri—ca scop final —sunt ai titularului dreptului de proprietate-Art.16, alin.(1) ce poate legal sa confere si unei alte unitati scolare unele mici avantaje financiare. Interpretare personala---MERTICARU IULIAN

Niciun comentariu: