Pagini

duminică, 1 iulie 2012

AUDITUL DOARME, "BAIETII DESTEPTI" FURA BANII PRIMARIEI TG.NEAMT.

BIROUL INVESTITII Nr. 13.712 din: 02.07.2012 Catre, COMPARTIMENTUL AUDIT INTERN DESPRE REMUNERAREA COMISIILOR DE EVALUARE Subsemnatul ing. Merticaru Rafael Marilen Iulian, angajat al Primariei orasului Tg.Neamt din 1996, inginer ca profesie in cadrul biroului investitii, avand functia de consilier superior 1, precizez urmatoarele in legatura cu subiectul remunerarii comisiilor de evaluare din cadrul unei administratii publice locale: Conform art.71, alin.(2) din H.G. nr.925/2006, "Comisia de evaluare se nominalizează, de regulă, din cadrul compartimentului intern specializat prevăzut la art.3 alin.(1)".Legislaţia în vigoare privind achiziţiile publice nu prevede remunerarea membrilor comisiilor de evaluare, pentru că scopul O.U.G. nr. 34/2006 este reglementarea procedurilor de atribuire a contractului de achiziţie publică. Salariaţii din cadrul autorităţii contractante, care fac parte din comisia de evaluare, pot fi remuneraţi în baza unei decizii a conducătorului autorităţii contractante în conformitate cu legislaţia aplicabilă activităţii autorităţii contractante în cauză. În cazul în care sunt necesare serviciile de consultanţă ale unor experţi externi, autoritatea contractantă îi poate remunera în baza contractelor legal încheiate. Pornind de la ideea că membrii comisiei de evaluare sunt angajaţi ai autorităţii contractante, o primă problemă care trebuie avută în vedere este în ce măsură fişa postului conţine atribuţii referitoare la acest tip de activităţi. Existenţa unor astfel de atribuţii în fişa postului face extrem de dificilă justificarea unei plăţi suplimentare pentru participarea în comisiile de evaluare. În cazul în care fişa postului nu conţine astfel de atribuţii se pune întrebarea de ce este obligat angajatul să presteze o activitate care nu intră în atribuţiile sale. De regula activitatea membrilor comisiilor de evaluare se desfasoara in timpul programului de lucru, remunerarea suplimentara a salariatilor autoritatii contractante, in acest caz, nu se justifica. Consider ca poate exista o remunerare a membrilor comisiei de evaluare in situatia in care acestia nu sunt salariati ai autoritatii contractante, fiind considerati experti/consultanti cooptati din exteriorul autoritatii contractante caz in care li se incheie un contract de prestari servicii, a carui valoare bazandu-se real pe o anticalculatie a muncii prestare ce sa respecte Codul muncii si legislatia salarizarii in vigoare in Romania. În cazul în care angajatul nu se află în situaţia în care să refuze efectuarea unor sarcini suplimentare de acest gen, autoritatea contractantă ar trebui să găsească o modalitate de recompensare a acestuia pentru activităţile desfăşurate conform legislatiei muncii aplicabila la nivel national si bazandu-se pe normari orare aferente specializarilor profesionale. Legislatia muncii in niciun caz nu prevede ca functionarilor publici dintr-o administratie publica locala ce are birou specializat de achizitii publice sa li se acorde membrilor comisiei de evaluare facilitatea de a fi remunerati suplimentar fata de salar din sumele mentionate in devizul general a unei lucrari la capitolul : « Organizarea procedurilor de achizitie » aferente unui anumit obiectiv de investitii a carui parocedura de achizitie se pune in discutia comisiei. BAZA LEGALA HOTĂRÂRE nr. 28 din 9 ianuarie 2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii ANEXA Nr. 4: METODOLOGIE privind elaborarea devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 48 din data de 22 ianuarie 2008 METODOLOGIE din 9 ianuarie 2008 privind elaborarea devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii Citez din metodologia mentionata: « (3) CAPITOLUL 3: Cheltuieli pentru proiectare şi asistenţă tehnică 3.4. Organizarea procedurilor de achiziţie Se includ cheltuielile aferente organizării şi derulării procedurilor de achiziţii publice, precum: cheltuieli aferente întocmirii documentaţiei de atribuire şi multiplicării acesteia (exclusiv cele cumpărate de ofertanţi); cheltuielile cu onorariile, transportul, cazarea şi diurna membrilor desemnaţi în comisiile de evaluare; anunţuri de intenţie, de participare şi de atribuire a contractelor, corespondenţă prin poştă, fax, poştă electronică etc., în legătură cu procedurile de achiziţie publică. » Categoria din deviz mentionata si descrisa in metodologia mentionata mai sus, face referire la acele institutii ce nu au compartiment specializat cu angajati proprii ce au atributii directe si remunerate in domeniul achizitiilor publice, dand astfel oportunitatea ca orice institutie sa poata coopta si angaja din exterior specialisti in domeniul achizitiilor publice, astfel incat sa poata derula legal respectivele activitati si in final sa poata achizitiona servicii, produse si lucrari. O remunerare totusi a unei comisii de evaluare este posibila doar daca are aprobarea conducatorului autoritatii contractante, dar respectandu-se normele si legislatia muncii in domeniu conform Codului Muncii, totul raportandu-se la pontaje efectuate si semnate pe perioada derularii activitatii comisiei de evaluare, justificarea orelor suplimentare lucrate de membrii comisiei, plata raportandu-se la normele orare aplicate pentru profesiile aferente acestor membri tinand cont de salarizarea acestora, in final toate avantajele financiare netrebuind sa depaseasca 30% din salariul tarifar al fiecarui membru. Toate ca toate, dar plata orelor suplimentare si sporurile au fost anulate ca drepturi salariale in era Basista.

Niciun comentariu: