Pagini

miercuri, 18 iulie 2012

BATAIA DE JOC SI UMILINTELE CE MI-AU FOST APLICATE DE REGIMUL PD-L.

PRIMARIA ORAASULUI TG.NEAMT BIROUL INVESTITII Nr. 430 din: 12.01.2009 DOMNULE PRIMAR, Subsemnatul ing. Merticaru Rafael Marilen Iulian, angajat al Primariei orasului Tg.Neamt in cadrul biroului Investitii avand functia de consilier superior I, doresc sa nu mai lucrez la acest birou in domeniul achizitiilor, deoarece psihic si moral suport ---- tocmai pentru faptul ca lucrez la acest birou deosebit de important din cadrul primariei ---- presiuni acumulate in circa 7-8 ani de zile. Acesti ani au fost aproape insuportabili prin faptul ca am constatat schimbarea atitudinilor vizibile si zilnice ale colegilor, a societatii, la baza stand fabricarile si mistificarile intentionate dar prin spate (fara a mi se spune absolut nimic in fata) a unei imagini sociale josnice, de om mincinos, hot, betiv, excroc, imoral, vanzator de oameni, depravat, ticalos, si care s-a propagat ani buni de zile prin barfa in intregul colectiv al primariei cat si in oras, rezultatul fiind o dizgratie totala asupra mea. Nestiind ce se intampla in spatele acestor atitudini am adoptat in timp aceeasi atitudine de respingere si refulare, directa impresie a colectivitatii fata de mine fiind aceea de om vinovat pentru toate inventiile si barfele create vadit intentionat a ma distruge pe plan social psihic si moral. Toate acestea, tocmai pentru faptul ca in esenta nu corespund unei stari generale de mentalitate si atitudine ce include atitudinea doar de indeplinire a ordinelor direct, probabil indiferent de posibilitatile legale a realizarii lor, fara a fi consiliat sau a avea vreo posibilitate de colaborare. Tacerea, neconsilierea si necolaborarea din partea colectivitatii cu cel caruia i se da un ordin trebuie sa demonstreze—aplicandu-se acest dur tratament--- incompetenta si neprofesionalismul acestuia. Am impus in activitatea mea pe planul achizitiilor in aceasta unitate---prin modul meu de a fi --- reguli dure si am luat masurile cele mai corecte si normale pentru respectarea amanuntita si exacta a normelor impuse strict de OG 34/2006 modificata de OG 94/2007 privind atribuirea contractelor de achizitie publica si a HG 925/2006 privind aprobarea normelor de aplicare a OG34/2006, amenzile pentru incalcarea unei minore reguli fiind de la 100 de milioane in sus, acestea putand fi cumulate pe o singura procedura. Acceptam si in continuare sa ignor aceste mizerii a multitudinii de atitudini de sfidare, ignoranta, izolare sociala si dizgratie, create doar pentru a submina, teroriza si distruge psihic un om—bazandu-ma pe acel principiu crestin de intoarcere a obrazului—dar Joi 08.01.2009, am fost acuzat direct ca in general eu doar ma fac ca muncesc la acest birou, dorind a arata intentionat acest lucru tuturor celor din jur, deci iarasi demonstrandu-se vizibil ca sunt un om fals si pe plan profesional.(Jocuri mizere) Nu am procedat decat la a sesiza direct ---nu a verifica, nu a audita, nu a acuza---si altor factori de raspundere si de decizie din cadrul primariei orasului o problema profesionala, ce consta in faptul ca intocmirea actelor aditionale ce se intocmesc la orice contract, constituie de fapt finalitatea unei alte proceduri de achizitie : Negocierea fara publicarea prealabila a unui anunt de participare, Sectiunea 6 din OG 34/19.04.2006-privind atribuirea contractelor de achizitie publica. Fiind o alta procedura, trebuie intocmit un alt dosar de achizitie cu alte piese aferente, dar toate respectand conditiile stricte ale Art. 122, litera i) si j) (Cazul particular a unui aditional la PUG ce a facut obiectul discutiei), adica acesta se incheie dupa ce s-au intocmit toate celelalte documente ale noii proceduri, si nu invers.Telefonic --- imediat dupa reprosul mentionat mai sus---mi s-a adresat un alt repros ce mentiona, citez : « De ce fac referire la aceasta sectiune 6 din OG 34/2006, deoarece acolo e vorba de negociere directa si nu de cerere de oferta sau licitatie deschisa. ». Am tras imediat concluzia ca nu s-au cunoscut juridic absolut deloc aceste prevederi legale de achizitii ce tin direct si concret de intocmirea contractelor aditionale. Mentionez ca discutii pe seama acestei proceduri am avut in nenumarate randuri cu colegii din birou iclusiv cu seful Durbaca in 2005, 2006, 2007, 2008 explicand si logica aplicarii acestei proceduri, chiar personal aplicand responsabil procedura si in anul 2005 cand au fost incheiate contractele de lucrari cu S.C. « Acvaterm » S.A. Tg.Neamt, procedura acceptata de conducerea institutiei prin semnarea actelor tuturor pieselor componente ale dosarelor intocmite la acea data. Mai umilitoare afirmatie la adresa mea –si in general la adresa unui om -- nici ca se putea, deoarece prin caracterul care-l am, prin modul responsabil de a-mi castiga existenta, prin educatia primita si prin experienta acumulata in diferitele institutii in care am lucrat, sunt omul care muncesc pana cad pentru ca rezultatul final al muncii mele – niciodata si nicaieri apreciata--sa fie perfect din toate punctele de vedere si realizat in foarte scurt timp. Ma intreb oare cati in mod real se fac ca muncesc, cati isi iau drepturile cuvenite sau nu, si cati le refuza din motive de corectitudine, demnitae si onoare ? Dar probabil ca noi truditorii din birouri nu trebuie sa mai constatam, nu trebuie sa mai colaboram, nu trebuie sa ne mai corectam greselile din mers cand ele apar, nu trebuie sa mai stim legislatie, nu trebuie – asa cum am precizat mai sus — decat sa executam orbeste tot ce ni se ordona, fara a intreba DE CE? si CUM? se pot realiza legal aceste sarcini de servici. Orice constatare a unor erori sau greseli sunt considerate grave jigniri aduse superiorilor, iar in cazul subsemnatului se considera o depasire de atributii profesionale, acest lucru conducand la acea grava acuza de a demonstra ca muncesc excedentar de mult, epuizant si ca mine nimeni nu mai este. Nu sunt un trufas, increzut, ci doar sincer, transparent in declaratii, nepartinitor, sunt acel „idiot ce merge cu bicicleta”—tot barfa interna—dar care deranjeaza prin caracter si mod de a fi. In esenta dar fara a fi crezut, sunt un om legist ce-si are dreapta coloana vertebrala, avand principii de viata foarte solide direct legate de valoarea umana, onestitate, corectitudine, respectarea legilor, moralitate, sinceritate, modestie, pentru faptul ca urasc banul ca scop in viata si modul in care acesta poate fi castigat, netinzand la inalte functii, nedorind a fi privilegiat si adulat de nimeni, fiind educat corect de adevarati parinti si fiind cinstit si corect cu mine si ceilalti membri din societate, parinti ce mi-au inoculat prin inalta lor valoare sociala un inalt simt al raspunderii pentru tot ce muncesc si creez. Totul se dovedeste a fi gresit pentru lumea in care traiesc. Pe parcursul anilor 2002-2005 pentru a fi din nou inlaturat din zonele « fierbinti » ale administratiei locale—cum fusesem tratat si in perioada cat a fost primar d-l ing. Lungu Serafim----, am fost insarcinat sa intocmesc pontaje la Legea 416 pentru toti tiganii ce doreau acel ajutor de la stat, in birou am fost acuzat ca am umblat intr-un calculator ajungandu-se pana a se atasa lacat pe computerul la care lucram, toate dialogurile colegiale din birou au fost meticulos raportate si acuzat ca sunt un real dusman a conducerii unitatii, ramanand uneori deschis aparatul radio in birou am fost urmarit pentru a mi se demonstra imoralitatea de care pot da dovada, crezandu-se ca raman dupa program si cine stie de ce mai sunt in stare sa fac ( !!! ) , am fost agresat verbal in piata orasului in nenumarate randuri de catre cei ce nu reuseau sa ia banii la ajutoarele sociale in anii in care am indeplinit umilitoarele sarcini fara sa mi se justifice niciodata motivele atribuirii lor, am fost acuzat ca frecventez piata orasului doar pentru a trage o vodca fiind dependent de alcool, eu doar de fapt efectuand toate cumparaturile necesare fiecarei familii din piata centrala, de caracter neplacandu-mi niciodata de fapt sa beau, am fost desemnat apoi sa cooperez cu locatarii de la blocul de nefamilisti suportand din partea acestora iar si iar calomnii nenumarate, deoarece i-am determinat implicandu-ma puternic psihologic sa-si intocmeasca contractele de inchiriere a spatiului in care erau primiti, deoarece blocul fusese cumparat de administratia locala, am fost acuzat ca la repartitia apartamentelor de la Blocul M5 in 2005 mi-am permis sa atasez deja numele celor ce se calificasera pe usile apartamentelor, facand astfel un mare abuz si avand deci o clara implicare ilegala in repartizarea acestor apartamente, eu efectuand doar operatia de amplasare a numerelor pe usile apartamentelor din bloc—actiune la care nimeni din comisie nu se gandise----. Toate aceste actiuni enumerate au fost intreprinse impotriva mea cu meticulozitate si minutiozitate, probabil deoarece s-a observat ce stil de munca si ce principii am, iar puterea mea de convingere si influenta---fiind si foarte cunoscut la nivelul orasului----trebuiau sa fie diminate si chiar distruse. Avand sincere si puternice convingeri pentru a cauta si implementa dreptatea si adevarul, am fost o perioada scurta si presedintele la tineret a APR-ului in perioada 1999-2000, idealurile in care am crezut si in care speram la acea vreme, neavand nicio aplicabilitate in aceasta societate multilaterala si manelista in care toate lucrurile anormale au ajuns normale si in care incercam cu greu sa supravietuim. Nu vreau ca prin munca prestata sa ma imbogatesc, am refuzat in nenumarate randuri drepturi ce am cosiderat ca ma umilesc si ma injosesc ca om : tichete cadou, prime anuale acordate in valori fixe, nu am fost si nu pot fi corupt niciodata in viata mea, cu toate ca am lucrat pana la aceasta varsta atat la stat, privat cat si intr-o banca comerciala la birou creditare-recuperare creante, nu cred decat in cinste si onestitate, demnitate si valoare, am credinta ca se poate trai decent si din bani castigati cinstit si cu demnitate. Cine ma confunda, face o grava eroare umana si probabil acesta e motivul pentru care sunt predestinat sa trag asemenea ponoase in viata. Legat strict de achizitii, eu am fost cel care a muncit pe rupte luni de zile ---fara a fi ajutat de nimeni---pana am pus la punct modul de lucru cu noul sistem si cu noile norme de aplicare pentru efectuarea achizitiilor in 2006 conform OG 34/2006 si HG 925/2006, modul de inregistrare in SEAP a autoritatii noastre contractante si colaborarea directa cu Min.Finantelor, SEAP si ANRMAP in 2006 si 2007, intocmirea de formulare conform legii, studierea legislatiei in amanuntimea articolelor si alineatelor componente, interpretarea acesteia, coordonarea si dirijarea modului nou de desfasurare a sedintelor de ofertari si licitatii conform noilor pretentii legislative, colaborarea si cu toate institutiile de invatamant din oras pentru a implementa si acestea noile norme, intocmirea tuturor documentatiilor dosarelor de achizitii cu piesele aferente corect si complet intocmite, coordonarea ofertarilor si licitatiilor inclusiv la aceste unitati scolare, pentru a nu fi pierdute fondurile alocate in 2007 pentru reabilitari si consolidari, fonduri de 101.180.410.000 LEI , in afara de cele directe ale primariei orasului. Aproape toate documentatiile dosarelor de achizitii sunt intocmite de mine chiar daca am fost sau nu in comisiile de ofertare, iar pentru a finaliza cu semnaturi si pentru a comunica tuturor celor interesati actele ce stau la baza finalizarii procedurilor, trebuie depus fizic in cel mai scurt timp efort, in prezent eu avand afectiunea grava de oboseala cronica, acumulata in ani de alergatura si de munca ce posibil o puteau indeplini 2-3 oameni. Am muncit in toti acesti ani si acasa seri si nopti, weekend-uri intregi pentru ca treaba sa mearga foarte bine in domeniul achizitiilor la acest birou, chiar si pentru ultimele achizitii din 2008, documentatiile in totalitatea lor ---acte, fise de date, caiete de sarcini--- au fost intocmite tot de mine cu cerinte si pretentii de calificare impuse la un inalt grad. Intotdeauna mi-am exprimat – in cadrul sedintelor de ofertari si licitatii la care am fost numit - atat verbal cat si in scris punctul obiectiv de vedere a fiecarui pas al procedurilor si algoritmului de lucru in cadrul acestor comisii, am disecat toate prevederile legale mentionate mai sus vizand achizitiile publice avand aproape de fiecare data divergente cu unii membri din comisie pe linia interpretarii de texte de lege, pe faze de desfasurare a procedurii, pe diferite alte probleme legate si de transparenta, corectitudine si obiectivitatea luarii deciziilor finale, rezultatul final constand in faptul ca nu am avut pe linie de achizitii pana acum niciodata vreo contestatie sau reclamatie, toate controalele neconstatand grave abateri in modul de indeplinire a acestor atributii. Cand am refuzat semnarea actelor finale ale unor procduri, am intocmit conform legii note individuale prin care am justificat acest gest, acest fapt neconvenind de fapt nimanui. La aparitia doar a unei singure intentii de contestatie si chiar intentie de santaj---In cazul cererii de oferte pentru achizitionarea tichetelor cadou din luna Aprilie a anului 2008—cu toate ca mi-am pierdut toate cele 3 zile a sarbatorilor de Paste, am conceput, realizat si comunicat un raspuns reclamantului din punct de vedere juridic si moral, astfel incat in final angajatii primariei au beneficiat de aceste tichete cadou, procedura de achizitie neavand absolut deloc de suferit ca procedura de derulare si desfasurare. Nu mai mentionez si alte activitati din teren la care am fost direct implicat.(scoli, avize, etc.) PRIN ATITUDINILE CE MI SE APLICA DE ACEST COLECTIV, CONSTAT CA AM AJUNS BATAIA DE JOC A UNITATII, EXEMPLUL NEGATIV-COMPARATIV, IAR INDIFERENTA MEA A FOST TRADUSA CA DREPT VIABILA ENERGIE NEGATIVA A UNEI COLECTIVITATI, ACCEPTAREA IN TIMP DE CATRE MINE A ACESTEI STARI (IN ESENTA NESTIIND CE DEDESUBTURI ASCUNDE ACEASTA ATITUDINE FATA DE MINE) FIIND TRADUSA CA PURA SI SINCERA VINOVATIE. Totul se dirijeaza si controleaza pentru ca oameni ce au principii de viata sanatoase ca mine -------intr-un sistem in care nu trebuie sa ai opinii, demnitate, personalitate, nu trebuie sa gandesti, nu trebuie sa colaborezi professional, ci doar sa fii o simpla marioneta care se manipuleaza cu o cheita si un arc, -------- trebuie eliminati, distrusi, evaporati, ei fiind doar oile negre, dizgratiatii, nebunii, defectii, mizerabilii ce nu stiu ce vor de la viata. Doresc ca situatia mea sa fie serios analizata si sa lucrez in aceasta administratie locala doar in zona administrativa unde-mi confera pregatirea profesionala si acolo unde legea e lege, e interpretata si aplicata corect ad-literam, demnitatea si respectul pentru munca este luat in considerare. Cu deosebit respect! 12.01.2009 ing. Merticaru Iulian

2 comentarii:

MERTICARU RAFAEL MARILEN IULIAN spunea...

Aici e povestea batailor de joc administrate constant si sadic de sistemul caruia i-am fost incomod si caruia nu i-am cazut in genunchi, demonstrand ca am demnitate si ca traiesc cu principii in viata murind aproape de foame! Acesta nu e un document ce contine date confidentiale ce normal au un regim special reglementat de legi specifice, el concentreaza si descrie suferinta si presiunile la care am fost supus spre a ceda si a nu mai fi ghimpele sistemului.Voi posta pe viitor pontaje la tigani intocmite de mine spre a demonstra ca 4 ani am fost trimis sa pontez tigani pentru munca in folosul comunitatii a celor ce beneficiau de prevederile Legii 416.Inginer la investitii ce ponteaza tigani la Legea 416 timp de 4 ani de zile ce inseamna asta?Cumva aprecieri din partea conducerii si promovare sau bataie de joc si pontoreli psihologice spre a ceda psihic si nervos??????? Acest material nu ma incrimineaza pe mine, ci el poate incrimina daca intentez proces celor ce m-au ummilit 12 ani de zile!!!! Celor ce doriti sa ma amenintati, ganditi-va incet si ramaneti pe loc repaus!!!

MERTICARU RAFAEL MARILEN IULIAN spunea...

Am primit un telefon caci cineva era pomenit in plangerea mea din 2009, care abia acum dupa pierderea puterii aceasta a acaparat atentia cuiva.Ce zice doamna legea despre raspunsuri la cerinta unui cetatean adresate administratiei locale?Daramite daca acest cetatean lucreaza in institutie si se bate joc de el in halul in care-am ilustrat? Oare nu se observa ca sunt semnate doar de mine aceste hartii?? Oare nu se observa ca toate fac referire la umilirea unui angajat si calcarea lui in picioare psihic si denigrandu-i onoarea si personalitatea fara ca el sa stie pentru a se putea apara?? Ce metode si din ce epoci provin acestea?? M-ati convins sa actionez eu si sa iau atitudine pentru a fi amenintat cu motive si veti avea repercusiuni pentru ca ati indraznit sa ridicati problema postarilor mele ca un abuz si ca o incalcare a normelor si legilor in vigoare.ACESTE SUN URLETELE MELE DE DISPERARE SI SUFERINTA PE CARE LE-ATI TRATAT CU RANJETE DIN BIROURILE VOASTRE LUXOASE UNDE DE FAPT VOI CARE-ATI LUAT TONE DE BANI IN COMISIILE DE AVALUARE LA ACHIZITII SI-ATI SEMNAT CONTRACTE ADITIONALE FARA DERULAREA DE PROCEDURI LEGALE DE ACHIZITIE ATI INCALCAT LEGILE TARII.